در جست و جوی حقیقت


دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی جمعه شب خود تاکید کرد، اسرائیل در جنگ آینده باید پیش از حمله به بیروت نگران شهرهای شمالی فلسطین اشغالی باشد و فکر تجاوز به لبنان دیگر برای اسرائیل آسان نیست.

خبرگزاری فارس: آمریکا پشت همپیمانانش را خالی می‌کند/ معادله جدید مقاومت لبنان برای جنگ آینده

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری فارس، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب در جشن افطار مرکزی هیئت حمایت از مقاومت اسلامی سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنان خود را که به طور مستقیم از شبکه های عربی از جمله المنار پخش می شد، با این گفته آغاز کرد که مقاومت در لبنان دارای دیدگاه، اهداف، وظیفه و خط مشی روشنی است که از ابتدا از بینش و آگاهی برخوردار بود و همین موجب شد تا هر کس در این مقاومت بداند، کجا می‌رود و چه می‌کند. در حالی‌که این شفافیت دیدگاه و بینش را باید به ایمان و عزم و اراده مقاومت افزود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: دیدگاه، بینش و اهداف روشن و شفاف مقاومت در لبنان موجب شد تا این مقاومت تلاش کند، اهداف خود در آزادسازی اراضی اشغالی لبنان پیش از سال 1982 و همچنین اسرا و بازداشت شدگان مقاومت از زندان‌ها را محقق کند و در این راه مدعی نشده که مسئولیت محافظت و حمایت لبنان از خطرها را برعهده دارد، بلکه در این امر در کنار ارتش و نیروهای امنیتی سهیم است.


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مصاف به نقل از مشرق نوشت: احيانا همان قماش از مسلماناني كه در سوريه حلقوم كودك و زنان بي‌گناه مسلمانان و مسيحيان سوري را مي‌برند و فرياد كثيف "جهاد" بر مي‌آوردند، حالا هم بايد بر سر سفره افطاري جنايتكار صهيونيسي مانند شيمون پرز حاضر شوند و .....

 

 

 

 

 

 

منبع: مشرق

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در 28 اوت سال 2012 "شيخ صلاح الفايز"، مبلغ سلفي جهادی بحرینی در یکی از سخنرانی‌های خود در منطقه "حمد" واقع در جنوب منامه گفت:‌ "آمريكايي‌ها از ريش مي‌ترسند، ما به مبارزات و جهاد خود ادامه می‌دهیم و امارت اسلامي را در سوريه بر پا خواهيم كرد".

 

به گزارش مصاف به نقل از در ماه مارس 2005 "محمد ابراهيم مكاوي"، یکی از برجسته ترین كارشناسان سازمان "القاعده" در امور استراتژي‌هاي نظامي وثیقه‌ای را در شبكه‌های اينترنتی با عنوان "استراتژي سال 2012 القاعده" منتشر کرد و به بيان 5 مرحله از طرح‌های نظامي بلند مدت القاعده پرداخت.

آنچه در وثیقه منتشر شده از سوی مکاوی قابل تامل بود، این بود که از سرزمین شام یا همان سوريه به عنوان يكي از ضلع‌هاي مثلث جهادي سازمان القاعده در كنار عراق و افغانستان یاد شده بود.

"محمد ابراهيم مكاوي" كه بر اساس گزارش‌هاي موجود در گذشته از استراتژيست‌هاي نظامی و جنگي ارتش مصر به شمار می‌آمده در توضیحی درباره وثیقه خود به ايجاد "مثلث وحشت جهادي" در منطقه اشاره مي‌كند كه از افغانستان شروع و پس از گذر از ايران بي‌طرف به جنوب عراق و تركيه می‌رسد تا از آنجا وارد سوریه و سپس جنوب لبنان شود.


جایگاه سوریه در ادبیات رسانه‌ای سلفی‌های جهادی بحرینی

 

برای مطالعه کامل متن به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پسر ماهاتیر محمد که به تازگی به عنوان سر وزیر یکی ازایالت‌های مالزی انتخاب شده است، عنوان کرد که دولتش شیعه را یک مذهب انحرافی می‌داند.

 



به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز به نقل از ایسنا،  «داتوک مخریز ماهاتیر» پسر سوم و پنجمین فرزند «ماهاتیر محمد» نخست وزیر پیشین مالزی که با تلاش‌های پدرش در انتخابات سراسری ماه می به عنوان سر وزیر ایالت کداه (زادگاه ماهاتیر محمد) انتخاب شد در اظهار نظری جنجال برانگیز گفته است که دولت محلی، شیعه را به عنوان یک مذهب انحرافی اعلام کرده است.

این اقدام دولت محلی ایالت کداه در راستای فرمان شورای فتوای ملی مالزی در سال 1996 بوده است که شیعه را مذهبی انحرافی معرفی کرده بود.

وی گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از گسترش آموزه‌های شیعی در مالزی و حمایت از ثبات مسلمانان به ویژه در میان خانواده‌های ساکن ایالت کداه صورت گرفته است.

روزنامه نیو استریتس تایمز چاپ مالزی در این خصوص نوشته است که این تصمیم در واکنش به نگرانی‌های فزاینده علما و شخصیت‌های مسلمان ایالت کداه صورت گرفته است که نسبت به افزایش آموزه‌های شیعی در این ایالت ابراز نگرانی کرده بودند.

با این تصمیم نهادهای اجرایی ایالت کداه مالزی با قدرت بیشتری با هرگونه سازمان یا فردی که آموزه‌های شیعی را ترویج می‌دهد برخورد خواهند کرد.

در همین حال خبرگزاری برنامه به عنوان خبرگزاری رسمی مالزی در خبری به نقل از پسر ماهاتیر گفته است: من مایل هستم تا روشن کنم که ما قصد نداریم تا پیروان مذهب شیعه همچون ایرانیان را مورد بازخواست قرار دهیم و البته هیچ کاری نیز برای تغییر دین آنها انجام نخواهیم داد. تنها نگرانی ما افرادی هستند که تلاش می‌کنند تا مذهب شیعه را گسترش داده و مسلمانان در مالزی که اهل سنت هستند، را تحت تاثیر خود قرار دهند.

منبع: شیعه

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به دنبال تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپا که شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادند، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این تصمیم خصمانه و ظالمانه است و با دست آمریکا و با جوهر رژیم صهیونیستی نوشته شده است.

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از ایسنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که با تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن شاخه نظامی این حزب در فهرست سازمان‌های تروریستی مخالف است.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این تصمیم خصمانه و ظالمانه است و در آن به هیچ توجیه یا شواهدی استناد نشده است.

گروه مقاومت لبنان اعلام کرد: تن دادن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اعمال فشارهای آمریکا و اسرائیل یک اقدام خطرناک در راستای تسلیم شدن این کشورهاست و آنها با این اقدام اذعان کردند که دستورات کاخ سفید را به صورت کامل اجرا می‌کنند.

حزب‌الله لبنان عنوان داشت که این تصمیم با دست آمریکا و با جوهر رژیم صهیونیستی نوشته شده و اتحادیه اروپا نیز با موافقت خود تنها آن را مهر کرد.

حزب الله لبنان تاکید کرد: این تصمیم ظالمانه به هیچ وجه بیانگر منافع کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست و مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های آنها مبنی بر حمایت از آزادی و استقلال است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گمان می‌کنند که با تن دادن به دستورات آمریکا و صدور این تصمیم می‌توانند جایگاهی را برای خود در منطقه عربی و اسلامی ما به دست آوردند، ما به آنها می‌گوییم که واشنگتن پیش از شما این چنین تصمیمی را صادر کرد و تنها شکست و ناامیدی را برداشت کرد.

منبع: جهان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج به سوی خط مقدم درگیری‌ها در محله صلاح‌الدین در حلب حرکت می‌کنند

به گزارش رسانه‌هاي سوري ارتش سوريه در درگيري با شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج در شهر حمص در غرب اين کشور تعدادي از آنان را از پادرآورده يا زخمي کرده است.



به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اين درگيري‌ها در روز دوشنبه (۳۱ تير) روي داد و نيروهاي دولتي تلاش‌هاي شبه‌نظاميان براي منفجر کردن ۳ وسيله انفجاري در نزديکي روستاي ام التبابير را ناکام گذاشتند.

يک مقام رسمي سوريه به خبرگزاري سانا گفت شبه‌نظامياني که در حال تعبيه اين وسيله‌هاي انفجاري بودند در درگيري‌ها کشته شدند.

در همين حال، سربازان سوري همچنين محل‌هاي تجمع شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج را در چند منطقه از جمله باب هود، جوره الشياح، الحميديه و الورشه ويران کردند.

درگيري‌هاي مشابهي نيز در چند منطقه از دمشق، پايتخت سوريه روي داد. نيروهاي سوري تعدادي از شبه‌نظاميان را در مناطق عدرا و اربين ازپادرآوردند و يا زخمي کردند و منطقه دوما را نيز از وجود تروريست‌ها پاکسازي و تسليحات آنان را منهدم کردند.

يک تونل مجهز به دوربين‌جاسوسي نيز در محله جوبر در دمشق کشف شد. نيروهاي سوري همچنين مقاديري وسيله انفجاري در اين منطقه کشف و ضبط کردند.

نيروهاي دولتي سوريه در حلب تسليحاتي را که شبه‌نظاميان توسط چند دستگاه خودرو از ترکيه به دار العزه منتقل مي‌کردند نابود کردند.

نيروهاي سوري همچنين روز يک‌شنبه (۳۰ تير) در ادلب، درعا، لاذقيه، حمص، درايا و حلب به شبه‌نظاميان معارض دولت سوريه حمله کردند و تعداد زيادي از آنان را به قتل رساندند.

ارتش سوريه در چند هفته گذشته عمليات‌هاي موفقيت‌آميزي بر ضد شبه‌نظاميان تکفيري به اجرا گذاشته است.

قدرت‌هاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن‌ها از جمله رژيم اسرائيل، ترکيه، عربستان سعودي و قطر از گروه‌هاي شبه‌نظامي مخالف سوريه از جمله تروريست‌هاي مرتبط با القاعده حمايت مي‌کنند.

سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي مرگبار بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و سربازان سوري در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: پرس تی وی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نمایی از بارگاه مقدس حضرت زینب (س) در جنوب دمشق، پایتخت سوریه. (تصویر آرشیوی)

به گزارش مصاف به نقل از پرس تی‌وی، هزاران تن از مردم پاکستان با برپایی تظاهرات، حمله اخیر به حرم حضرت زینب (س) در سوریه را محکوم کردند.



هزاران پاکستانی در این تظاهرات که روز دوشنبه (۲۲ جولای،۳۱ تیر) در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان برگزار شد، شعار «مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود» سر دادند.

معترضان همچنین امریکا، رژیم اسرائیل و عربستان سعودی را به تحریک و تشدید ناآرامی در سوریه و پاشیدن بذر نفاق در میان مسلمانان متهم کردند.

در همین حال، روز یک‌شنبه (۲۱ جولای، ۳۰ تیر)، شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، تندو الله‌یار، مولتان، جیلم Jhelum و مندی بهاءالدین، صحنه تظاهرات، تجمع و اعتراضات مشابه بود.

تظاهرات‌کنندگان در کراچی از سازمان ملل و کشورهای مسلمان خواستند این حمله را مورد توجه قرار دهند و آن را به عنوان یک اقدام تروریستی محکوم کنند.

بارگاه مقدس حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، روز جمعه در حمله شبه‌نظامیان تکفیری مورد حمایت خارج، هدف گلوله‌های خمپاره قرار گرفت.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ تاکنون صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ به گزارش سازمان ملل، بحران و ناآرامی‌های سوریه بیش از ۹۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي مي‌شوند و گزارش‌ها نشان مي‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشيان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین بودجه و تجهیز تسلیحاتی شورشیان معارض با دولت سوریه متهم کرده است.

برخی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شورشیان مورد حمایت خارج در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

منبع: پرس تی وی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری شبستان:نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان می دهد که مسلمانان در میان پیرودان ادیان مختلف بیشترین کمک ها را به موسسه های خیریه ارائه می کنند.

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از «تایمز آو لندن»،نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان می دهد که مسلمانان بیشترین افراد کمک کننده به خیریه ها را تشکیل می دهند.

این تحقیقات که در مورد گروه های مذهبی کمک کننده به خیریه های انگلیس انجام شده حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی هر مسلمان به طور متوسط 371 پوند به خیریه ها کمک کرده است.

این در حالی است که در مورد کمک کننده های یهودی هر نفر به طور متوسط 270 پوند کمک های خود را به این خیریه ها ارائه داده است.

همچنین در میان یهودیان از هر 10 یهودی خیر تنها یک نفر بیش از یک هزار پوند به خیریه ها کمک کرده است.

اما بر اساس گزارش ارائه شده، اکثر خیرهای مسلمان کمک هایی به ارزش 300 تا 500 پوند به خیریه ها داده اند.

بر اساس این گزارش همچنین کمک مسیحیان کاتولیک به خیریه ها حدود 178 پوند و پروتستان ها 202 پوند است.

اما کمترین میزان کمک های خیریه متعلق به افرادی است که به هیچ دینی معتقد نیستند.
این افراد به طور متوسط 116 پوند به موسسه های خیریه کمک می کنند.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری شبستان: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان در مراکش، نسخه های قرآنی در میان مراکشی ها از سوی دولت پخش می شود.

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از منابع عربی، هرساله با آغاز ماه مبارک رمضان در مراکش، عملیات توزیع قرآن کریم در میان شهروندان مراکشی از سوی دولت و جمعیت های محلی افزایش می یابد و این مسئله امر معمولی در ماه مبارک رمضان در این کشور است.

در همین راستا، جمعیت محلی الوسیط مراکش بیش از 200 نسخه قرآنی به عنوان هدایای این ماه مبارک به منطقه اکدال یکی از بهترین محله های رباط پایتخت مراکش توزیع کردند.

«قیصل الطهری» رئیس این جمعیت گفت:توزیع نسخه های قرآنی به عنوان هدیه به شهروندان مراکشی با هدف آگاه کردن مردم نسبت به جایگاه قرآن کریم در زندگی مان انجام می گیرد، چرا که ماه رمضان ماه تلاوت زیاد قرآن و رقابت برای ختم آن است.

الطهری تاکید کرد: این جمعیت با اعطای هدایای قرآنی، مردم را به کثرت تلاوت قرآن و تعلق به آن به خصوص در این ماه پر فضلیت که اجر تلاوت کتاب الهی در آن مضاعف است، تشویق می کند.

از سوی دیگر، دولت مراکش در ماه گذشته اعلام کرد:850 هزار نسخه قرآنی طی سال گذشته در مراکش و پنج هزار سی دی فشرده ترتیل قرآن و نزدیک به دو هزار و 500 نسخه قرآنی به دو زبان فرانسوی و انگلیسی با هدف توزیع آن در میان مراکشی ها در ماه رمضان منتشر شده است.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

موسسه ملی مطالعات دموگرافیک طی تحقیقاتی آشکار کرد که تعهد مسلمانان به دین اسلام نسبت به سایر اقلیت ها بیشتر است و همین امر باعث شده تا اسلام پررنگ تر از سایر ادیان در فرانسه دیده شود.

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، موسسه ملی مطالعات دموگرافیک فرانسه در گزارشی با عنوان « سکولاریسم سازی یا مذهب گرایی: اسلام گرایی مهاجران و ورود آنها به فرانسه» مطالب جالبی را درباره اسلام در فرانسه آشکار کرد که از آن جمله موضوع تعهد مسلمانان فرانسه به اسلام قابل توجه است.

پاتریک سیمون و ونسانت تابرج محققان این تحقیق گسترده از سپتامبر 2008 تا فوریه 2009 با در نظر داشتن 21 هزار مسلمان از جمله 9 هزار مهاجر و 9 هزار نسل باقی مانده از مهاجران دریافتند که اسلام نخستین دین مهاجران فرانسه است که در برابر کاتولیسم قد علم کرده است.

به این ترتیب تحقیقات نشان می دهد که اگر مسلمانان به دین خود مقید هستند مانع از آن نمی شود تا نسبت به سایر ادیان بسته عمل کنند.

در این باره مسلمانان مهاجر ترک،مغرب،آفریقا و ساحل عاج 90 درصد از مسلمانان مهاجر فرانسه را تشکیل می دهند.

تعهد مسلمانان به اسلام باعث شده تا اسلامی سازی و اسلام گرایی بیشتر دیده شود و اقشار مختلف از گروههای سنی 18 تا 60 سال جزو مسلمانان فرانسه هستند.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , mobareze.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com