در جست و جوی حقیقت


اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

این صحبت و حرف دل امروز یک بحث یا توجیهی در مورد یکی از سخنان حضرت امیر است که می فرمایند: "آرزوهای بلند اخلاق انسان را گستاخ می کند."

ان سخن هم مانند سایر احادیث معصومین به طور بارزی در زندگی همه ی  ما انسان ها خودش را نشان داده است. هر انسانی در زندگی یک هدف دارد. اما کیفیت این اهداف با یکدیگر متفاوت است. یک هدف متعالی است و دیگری زودگذر. و تلاش آدمی برای نیل به هدف باعث می شود که فکر و ذهن یا حتی ضمیر ناخودآگاه فرد به دنبال دستیابی به آرمانش باشد.

جالب اینجاست که خلقت و ذات ما انسان ها طوریست که اگر فاصله کمی تا هدف و مقصد داشته باشیم، باز هم دلهره، اضطراب و پریشانی را از خودمان نمی توانیم جدا سازیم. که به یقین منشأ این احساسات ایمان ضعیف به خداوند است که او را عامل اصلی موفقیت نمی دانیم.

به هرحال به منظور اینکه در راه نیل به مقصودمان، شیطان بر وسوسه به عدم تلاش ما موفق نگردد،باید افکارمان را اصلاح کنیم و این مهم با بکارگیری دو راهکار نیکو امکان پذیر است.

1)ما به خود اطمینان پیدا می کنیم که فکر و آرمان نیکویی را در سر پرورش می دهیم. پس یک عامل انرژی دهنده سالمی وجود خواهد داشت که یقین پیدا کنیم یک حامی بزرگ، یک خالق و پشتوانه ای که به ما بنده ضعیف کمک می کند و هدف از خلقت ما را همین به انجام رساندن اینچنین اهداف نیکویی می داند در کنارمان است.

یک خالقی که تحسینمان می کند برای متعالی شدن و در راه نیل به مقصود دشمنانمان را خوار می گرداند و بزرگترین حمایت کننده ما محسوب می شود. ما نیز برای رضایت او استوارتر به راه ادامه می دهیم تا عاشق(بنده) و معشوق الهی(پروردگار) از یکدیگر راضی و خشنود باشند.

2)همیشه برای دلسرد و خسته نشدن می بایست هدف بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم کرد. این را در نظر بگیریم که اصل،رسیدن به انتهای مسیر نیست بلکه اصل، درست به انجام رساندن قدم امروز ماست.

پس چه بهتر که هدف را به عقیده تبدیل کنیم . به این منظور هر حرکتی و هرعملی ما را در جهت نزدیک شدن به عقیده و عملی کردن آن کمک می کند. پس همین بس، به حرکت امروز خویش که ما را به آرمانمان می رساند قانع باشیم تا سردرگمی و دل مشغولی آینده و اضطراب رسیدن به انتهای مسیر آرامش را از ما سلب نکند.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سر آغاز این ویژه نامه تعدادی از احادیث بی شمار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(درود خدا بر او باد) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آورده ایم که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر( درود خدا بر او باد) مربوط است. مضامین احادیث آنقدر تکان دهنده و به روز هستند که انگار روزگار ما را مرور می کنند:
پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:
روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .
مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .
در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد .

مطالعه متن کامل در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رُوِي أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَالَ:
لا يکْمُلُ الْمُؤْمِنُ إِيمَانُهُ حَتَّى يحْتَوِي عَلَى مِائَةٍ وَ ثَلَاثِ خِصَالٍ فِعْلٍ وَ عَمَلٍ وَ نِيةٍ وَ ظَاهِرٍ وَ بَاطِنٍ.

فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ(ع) يا رَسُولَ اللَّهِ مَا يکُونُ الْمِائَةُ وَ ثَلَاثُ خِصَالٍ فَقَالَ يا عَلِي مِنْ صِفَاتِ الْمُؤْمِنِ أَنْ يکُونَ

از رسول خدا (ص) روايت شده که فرمودند ايمان مومن کامل نمي شود تا اينکه
داراي 103 خصلت در فعل و عمل و نيت و باطن و ظاهر گردد.
آنگاه اميرالمومنين( ع) فرمودند: يا رسول الله آن 103 خصلت کدامند؟


فرمودند يا علي از جمله صفات مومن اينست که:

جَوَّالَ الْفِکْرِ- جَوْهَرِي الذِّکْرِ- کَثِيراً عِلْمُهُ - عَظِيماً حِلْمُهُ

انديشه اش بسيار متحرک و پوياست
ذاتا متذکر وبه ياد خداست
علم و دانشش فراوانبردباريش بزرگ

مطالعه متن کامل در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آثار دعای فرج:

روایات مختلفی به بیان فواید و ویژگی هایی بر دعا کردن برای تعجیل فرج پرداخته است. به قسمتی از آنها اشاره می کنیم:

* فرمایش حضرت ولی عصر (عج): بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است.

* این دعا سبب زیاد شدن نعمت است.

* اظهار محبت قلبی به حضرت است.

* نشانه ی انتظار است.

* زنده کردن امر ائمه ی اطهار(علیهم السلام) است.

* مایه ی ناراحتی شیطان لعیم است.

* نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان است.

* اداء قسمتی از حق آن حضرت است. که اداء حق هر صاحب حقی واجب ترین امور است.

مطالعه متن کامل در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رؤيت خداوند با چشم، غيرممكن است. زيرا چشم، يك ساختار مادى و جسمانى دارد و فقط از اشياء مادى مي تواند عكس بردارى كند، آن هم نه هرگونه جسم مادى بلكه فقط آن دسته كه منعكس كننده نور، با طيف خاصى باشند.

يعنى چشم حتى توانايى ديدن همه ى اشياى مادى را هم ندارد، چه رسد به موجودات غيرمادى (مانند فرشتگان) ، و چه رسد به وجود مقدس خداوند كه هيچ شكل و تصويرى و هيچ طول و عرض و ارتفاعى ندارد.

اين قبيل نديدن اختصاص به دنيا ندارد و در آخرت نيز با اين چشم مادى نمي توان خدا را ديد.

 

لاتُدركهُ الابْصارُ                 چشم ها او را در نمى يابند

و هوَ يُدركُ الابْصارَ             و اوست كه ديدگان را در مى يابد

وهوَ اللّطيفُ الْخبيرُ             و او لطيف آگاه است

انعام،103

 

اما مرتبه اى از ديدن وجود دارد كه مرتبه ى متعالى است و نه تنها امكان پذير است،بلكه از برترين هدف هاى زندگى مى باشد.اين مرتبه،به وسيله ى «قلب» است.

امام صادق (ع) به يكى از ياران خود،درباره ى اين خبر كه رسول خدا (ص) پروردگار را مشاهده كرد و مؤمنان نيز پروردگار را مشاهده مي كنند، فرمود:

«جدّم،كه درود خدا بر او و خاندانش باد، هيچ گاه پروردگارش را با چشم ظاهر نديد. اما بدان كه ديدن بر دو قسم است: ديدن با قلب و ديدن با چشم. كسى كه منظورش از رؤيت، ديدار قلبى است، درست گفته است. اما كسى كه رؤيت را ديدار با چشم بداند، به خدا و آياتش كفر ورزيده. زيرا رسول خدا (ص) فرموده است:كسى كه خدا را با مخلوقاتش شبيه سازد، حقيقتاً كافر است.»

سپس امام (ع) ادامه داد: « من از پدرم شنيدم كه ايشان از پدر خود و او نيز از امام حسين (ع) چنين نقل كرد كه فرمودند: از اميرالمؤمنين (ع) پرسيده شد: اى برادر رسول خدا، آيا پروردگارت را ديده اى؟

و ايشان فرمودند: چگونه پرستش نمايم كسى را كه نديده ام؟ چشم ها وى را از طريق مشاهده نديده است، اما دل ها با حقايق ايمان ديده اند.»

سعدى شيرازى نيز با الهام گرفتن از قرآن كريم كه مى فرمايد خداوند از شاهرگ گردن نيز به ما نزديك تر است، دورى از جمال حق را به كاهلى ها و كوتاهى هاى خود نسبت مي دهد و مي گويد:

 

دوست نزديك تر از من به من است

وين عجب تر كه من از وى دورم

 

چه كنم با كه توان گفت كه دوست

در كنار من و من مهجورم

 

منابع:

كفاية الاثر،انتشارات بيدار

شعر پايانى از كليات سعدى

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

ایام البیض برخی ماههای قمری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای آن اعمال ویژه ای نقل شده است. «ایام البیض» یعنی روزهایی که شب‌هایش سفید است. منظور، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری است که «شب‌های مهتاب» دارند.

یکی از دعاهایی که در ایام البیض ماه مبارک رمضان وارد شده است دعای مجیر است. این دعا، دعائی است رفیع الشأن مروىّ از حضرت رسول‏ صلى الله علیه وآله جبرئیل براى آن حضرت آورد در وقتى که در مقام ابراهیم‏علیه السلام مشغول به نماز بود و کفعمى در بلد الأمین و مصباح این دعا را ذکر کرده و در حاشیه آن اشاره به فضیلت آن نموده.  از جمله فرموده:

هر که این دعا را در ایّام البیض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزیده شود اگر چه بعدد دانه‏هاى باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد و براى شفاء مریض و قضاء دین و غنا و توانگرى و رفع غم خواندن آن نافع است.

فرازهای آغازین این دعا در ادامه می آید. برای دریافت کامل آن به مفاتیح الجنان مراجعه نمایید:

 

سُبْحانَکَ یا اَللَّهُ، تَعالَیْتَ یا رَحْمنُ، اَجِرْنا مِنَ النَّارِ یا مُجیرُ، سُبْحانَکَ‏ 
 
منزهى اى خدا برترى تو اى بخشنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى‏ 
 
یا رَحیمُ، تَعالَیْتَ یا کَریمُ، اَجِرْنا مِنَ النَّارِ یا مُجیرُ، 
 
اى مهربان برترى تو اى کریم پناه ده ما را از آتش اى پناه ده 
 
 
برای دریافت تصویرسازی در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
منبع: فرهنگ نیوز
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود. وی زنی مطلقه، دارای تقریباً 40 سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانواده‌اش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً هم‌سن وی به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد.

افشاگری یک جهادگر نکاح درباره رسوایی تروریست‌ها

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از مشرق، بعد از حمله جهانی به سوریه از سوی کشورها و جریان‌های مختلف و با وجود رویکردهای متفاوت مبارزان طبیعی بود که این قدرت‌ها از ابزارهای مختلف اعم از قتل و فتواهای جنجال برانگیز استفاد کنند. یکی از نمونه‌های آن فتوای جهاد نکاح با عنوان «زن و انقلاب سوریه» استفاده کنند.

 
مجله "کانتر پانچ" شرح حال یکی از زنان سوری که قربانی فتوای جهاد نکاح شده را بیان کرده است. این مجله در ابتدا به توصیف حال این زن قبل از پذیرش انجام مصاحبه پرداخته و گفته است که وی با اکراه و به شرط آنکه این مصاحبه باید در مکانی عمومی صورت گیرد، انجام مصاحبه را قبول کرده است.

 
در این مجله آمده است که این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود.

وی زنی مطلقه، دارای تقریباً 40 سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانواده‌اش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً هم‌سن وی به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد.

لینا به امید آنکه این ازدواج باعث بهبود شرایط زندگی‌اش شود، پیشنهاد وی را می‌پذیرد. این فرد از اهالی عین تروما در حومه شرقی دمشق بوده که تحت سیطره تروریست‌های وهابی افراطی قرار دارد.

مطالعه متن کامل در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک مفتی سعودی وهابی برای تبلیغ فرقه وهابیت صفحه‌ای اجتماعی را راه‌اندازی کرده و در آن پیام‌هایی را به زبان فارسی منتشر می‌کند.

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، تبلیغات دین خود ساخته وهابیت در سراسر جهان در حال گسترش می‌باشد و این موضوع دلایل مختلف دارد و سرمایه گذاری هنگفت مسئولین سعودی از جمله این دلایل است و در این راه صهیونیست‌ها و آمریکاییان نیز تلاش مجدانه‌ای برای کمرنگ کردن اسلام واقعی می‌کنند و همین امر باعث شده است که بیشتر افرادی که از ادیان و مذاهب مختلف به اسلام روی می‌آورند اهل تسنن شده و متاسفانه بیشتر آن‌ها وهابی می‌شوند.

محمد العریفی از علمای وهابیت در عربستان که دارای طرفدارانی در کشور عربستان و کشورهای عربی است جدیدا صفحه‌ای فارسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت می‌پردازد. او همچنین از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند و دستش به خون مردم سوریه آلوده است.

در این صفحه فیلم‌های العریفی نیز قرار داده شده است و در آن به بیان احادیث وهابیت می‌پردازد. هر چند عدم اقبال به این پیج نشان از آگاهی فارسی زبانان به این دین خود ساخته می‌باشد ولی برای آگاهی جوانان به گوشه‌ای از عقاید و فتاوای مضحک وهابیت می‌پردازیم.

۱. بچه دار شدن از راه دور: برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او‌‌ همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد!

همچنین اگر کسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى کنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در کنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود! اگر چه فرصت یک لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امکانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد!

۲. استفاده از کمربند ایمنی: پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می‌شود!


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



=-=-=-=-=-=-=-=
مشخصات ویدئو
=-=-=-=-=-=-=-=


نام : کلیپ شهادت و اهانت به پیکر شهید شیخ حسن شحاته

مدت زمان ویدئو : 00:05:42

زبان ویدئو : فارسی

زیر نویس : ندارد

فرمت فایل : FLV

وضوح تصویری : 576x480

حجم فایل : 21 مگابایت و 4 مگا بایت

سازنده :

منبع : www.masafportal.com

قابل ذکر است در این کلیپ صحنه های دل خراشی وجود دارد . 

=-=-=-=-=-=-=
دانلود فایل 4 مگابایت

دانلود فایل 20 مگابایت

=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

بسم الله الرحمن الرحیم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
اطلاعیه برنامه احیاء ماه مبارک رمضان
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
شب قدر، شب نیمه زندگی است و رازدار اسرار بندگی واللیل اذا یغشی قسم به شب در تاریکترین لحضات آن و شب قدر فشرده همه شب های سال تو است.
شب قدر شب سرنوشت، شب قضا و قدر الهی، شب آینده ها و باید ها و نباید هاست.
رمضان قلبی دارد و قدر، قلب رمضان است.
باید به قلب رمضان دل بست و در کنار این قلب تپنده همیشه زنده و پویا و زندگی ساز بیدار ماند و درهای آسمان را به اجابت دعایی، به نم اشکی، به آه سینه پردردی به امید مهر و آرزویی گشود و راهی بسوی دوست باز کرد و خود را به آستانه بندگی ذات اقدس الهی کشاند.
با آرزوی قبولی  طاعات و عبادات به اطلاع مردم بزرگوار و روزه دار میرساند مراسم  معنوی و پرفیض احیاء شبهای قدر توسط جنبش مصاف و باهمکاری حسینیه موسی بن جعفر(ع)برگزار  میگردد.
لذا از همه خواهران و برادران مؤمن و شریف جهت حضور در این مراسم باشکوه ومعنوی دعوت  بعمل می آید.
 
سخنران: استاد علی اکبر رائفی پور
مداح:حاج محمد صمیمی
ساعت شروع مراسم: ۲۲
تاریخ:۲۱ و ۲۳ رمضان المبارک،برابر با ۷ و ۹ مرداد ماه
آدرس: فلکه اول صادقیه- خیابان ستارخان- خیابان خسروجنوبی- خیابان قاسمی زادیان- (مترو طرشت) – حسینیه موسی بن جعفر(ع)
 
[تصویر: 80879890586361926880.jpg]
 
 
 
 
[تصویر: 47522742431157804897.jpg]
 
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , mobareze.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com