در جست و جوی حقیقت


دولت فرانسه به بهانه خنثی کردن اختلافات مذهبی در موسسات آموزش عالی این کشور قانون جدیدی برای ممنوعیت حجاب دانشجویان مسلمان تصویب کرده است.

 

به گزارش مصاف، خبرگزاری شبستان نوشت: شورای عالی ادغام (HCI) از دولت فرانسه خواست تا همانند مدارس، ممنوعیت حجاب اسلامی را در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور نیز اجرا کند.

هدف از این درخواست، خنثی سازی اختلافات مذهبی در موسسات آموزش عالی عنوان شده است. قانون بحث برانگیز ممنوعیت حجاب در سال 2004 توسط دولت فرانسه به تصویب رسید، که طی آن دانش آموزان مدارس فرانسه از هرگونه استفاده از نمادهای مذهبی در مدارس این کشور منع شدند.

قانون مشابهی در سال 2011 به تصویب رسید که بانوان مسلمان را از حجاب و پوشش اسلامی در اماکن عمومی منع کرد. اعضاء شورای عالی ادغام در نامه ای به دولت نگرانی های خود را درباره تعدادی از مشکلات و اختلافات حول محور مسائل مذهبی در موسسات آموزش عالی ابراز کردند، و از دولت خواستند تا با تصویب ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی و پوشش اسلامی، از این که بی طرفی مذهبی در دانشگاه ها حاکم است اطمینان حاصل کنند.

روز دوشنبه 14 مرداد روزنامه «لوموند» در این باره نوشت: شورای عالی ادغام درمورد برخی از دانشجویانی که از شرکت در کلاس های مختلط امتناع می کنند میگوید، آزادی بیان به افراد تحصیل کرده و دانشجو داده می شود اما این آزادی نباید بر روی فعالیت های آموزشی و برنامه های درسی تاثیر گذار باشد.

اعضای شورای عالی ادغام عنوان کرده اند که سیستم آموزشی کشور فرانسه، بر مبنای «سکولاریسم» و مستقل از هر گونه نفوذ سیاسی، اقتصادی، مذهبی و ایدئولوژیکی ست، بنابراین هیچ توجیهی وجود ندارد که قوانین اجرایی در مدارس با موسسات آموزش عالی متفاوت باشد. «بنوا نورمند» مدیر شورای عالی ادغام تایید کرد که این درخواست اوایل سال جاری به «هیئت نظارت بر سکولاریسم ملی فرانسه» ارسال شده است، و تا پایان سال جاری در تمامی موسسات آموزش عال به اجرا در خواهد آمد.

علیرغم این ادعا، رییس هیئت نظارت بر سکولاریسم ملی فرانسه، با اعلام اینکه پرونده تصویب ممنوعیت حجاب در موسسات آموزش عال فرانسه بر روی میز کار این هیئت نیست، آتش افروخته شده توسط شورای عالی ادغام را به خاکستر بدل کرد. وی تصریح کرد: سکولاریسم در خطر نیست، و هیچ توجیهی برای ممنوعیت حجاب و پوشش اسلامی و سرکوب نمادهای مذهبی در دانشگاه ها وجود ندارد.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نخست وزیر انگلیس ضمن تأکیدهای مکرر بر اینکه از اینکه از قانونی کردن ازدواج هم‌جنس‌بازان به خود می‌بالد اظهار کرد که می‌خواهد این ازدواج را به سراسر دنیا صادر کند.

خبرگزاری فارس: کامرون: می‌خواهم ازدواج هم‌جنس‌بازان را به سراسر دنیا صادر کنم

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری فارس، نخست وزیر انگلیس گفت می‌خواهد «ازدواج همجنس‌بازان را به سراسر جهان صادر کند».

دیوید کامرون گفت: «انگلیس امروز بهترین مکان برای کسانی است که هم‌جنس‌باز هستند.»

وی افزود: «این دستاوردی بزرگ است. این اقدام متعلق به من نیست؛ این اقدامی است که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. اما هنوز هم کارهای بسیار زیادتری هستند که باید انجام شوند.»

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: «بسیاری از کشورهای دیگر قصد دارند این کار را تقلید کنند. و همان‌طور که می‌دانید من درباره رقابتی جهانی سخن می‌گویم مبنی بر اینکه چگونه ما می‌توانیم بیشتر صادر کنیم و بیشتر بفروشیم؛ بنابراین من می‌خواهم این ازدواج را صادر کنم.»

روزنامه دیلی‌تلگراف اشاره کرده دیوید کامرون در این سخنرانی چهار بار گفت از اینکه قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌بازان در انگلیس در زمان نخست‌وزیری وی اتفاق افتاد، به خود می‌بالد.

 

منبع: فارس

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 به گزارش مصاف به نقل از خبرنگار شیعه نیوز در استان فارس، عناصر فرقه ضاله وهابیت که مورد حمایت حکومت وهابی عربستان میباشند در سالهای دور و نزدیک اقدامات گسترده ای را در برخی مناطق جنوبی کشور علیه مذهب حقع تشیع به عمل آورده اند .  

پخش گسترده کتاب و سی دی هایی های ضد شیعی در این مناطق و اعزام مبلغین وهابی در قالب روحانیون اهل تسنن از دیگر اقدامات وهابیون در سالهای اخیر بوده است .  

برخی شهروندان عسلویه در گفتگو با خبرنگار شیعه نیوز اظهار داشتند، اخیرا وهابیون با ارسال بلوتوث های گسترده در سطح شهر خصوصا مناطق مرکزی اقدام به پخش کلیپ های ضد شیعی مینمایند .

این دستگاههای بلوتوث به صورت قاچاق از امارات و عربستان وارد منطقه شده و هر کدام بخش گسترده ای را تحت پوشش قرار میدهند .  

متاسفانه با وجود هشدار های بسیاری از فعالان مذهبی و علی رغم سرمایه گذاری هنگفت وهابیون مورد حمایت عربستان شیعیان مناطق جنوبی کشور در فقر فرهنگی و مالی بسر میبرند . 

با توجه به هجمه ی فرهنگی وهابیون به این مناطق و بی مهری متولیان فرهنگی کشور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  ظاهر میبایست نتیجه بگیریم مسئولین به اصطلاح فرهنگی کشور بنا ندارند اقدامی عملی برای نجات مرزهای کشور از تهاجم فرهنگی فرقه ضاله وهابیت انجام دهند.

این کم توجهی ها خیانتی آشکاری به مذهب حقه اهل بیت (علیهم السلام) و تنها بزرگترین کشور شیعه در جهان است که از نگاه تیز بین تاریخ مخفی نخواهد ماند .

منبع: شیعه

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز،"شیخ عبدالرحمن علی ضلع"، رئیس مرکز تحقیقات "وحدت اسلام بلاد شام" در اظهاراتی به افشای برخی حقایق گفته نشده از کشتار "خان العسل" سوریه پرداخت.


شیخ عبدالرحمن در سخنانش اعلام کرد: تعداد شهدای کشتار "خان العسل" بیش از 210 شهروند است در حالیکه رسانه ها این تعداد را 100 نفر اعلام کرده اند؛ علاوه بر این 75 نفر توسط تروریست ها دستگیر و 65 نفر زیر بمباران این گروه ها هستند و 75 نفر دیگر در "خان العسل" محاصره شده اند.


موضوع مهمی که بسیاری از آن اطلاع ندارند و رسانه های جمعی از آن غفلت نموده اند این است که 95 درصد از اهالی "خان العسل" پیرو مکتب حقه ی تشیع هستند و تروریست های تکفیری به دلیل [ کینه ی دیرینه ی] خود به مذهب اهل بیت (علیه السلام) بسیاری از زن و مرد این منطقه را کشتند و کودکان و سربازان را سر بریدند، آنها هم چنین یک حوزه که گنجایش 10 هزار نمازگزار را داشته تخریب کرده اند.


شیخ عبدالرحمن ضلع در ادامه می افزاید: عناصر تکفیری "جبهة النصره" از کوه های شمالی "خان العسل" و عناصر القاعده از سمت غرب معروف به "الاتارب" نفوذ نموده و شلیک توپخانه آنها را پشتیبانی می کرده است.

منبع: شیعه

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس دستگاه اطلاعاتی ارتش اسرائیل هزاران نیروی القاعده از سراسر جهان به سوریه هجوم آورده‌اند

«آویو کوچاوی» می‌گوید هزاران نفر از نیروهای القاعده از سرتاسر جهان به سوریه سرازیر شده‌اند، که این امر بر تمام منطقه اثرگذار است.

خبرگزاری فارس: هزاران نیروی القاعده از سراسر جهان به سوریه هجوم آورده‌اند

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل»، «آویو کوچاوی» فرمانده رسته اطلاعاتی ارتش اسرائیل نسبت به حضور گسترده نیروهای القاعده در سوریه و تبعات این امر، هشدار داد.

کوچاوی در این مورد گفت: هزاران نفر از جنگجویان القاعده از کشورهای منطقه و نقاط مختلف جهان به سوریه سرازیر شده‌اند.

وی افزود: آن‌ها به سرنگونی «بشار اسد» اکتفا نمی‌کنند و به دنبال ایجاد امارتی اسلامی در سوریه هستند.

یکی از فرماندهان القاعده هم روز گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در سوریه امارتی اسلامی راه بیاندازد. منظور القاعده از «امارت اسلامی» مشابه آن چیزی است که زمانی گروه طالبان در افغانستان برپا کرده بود.

کوچاوی که روز سه‌شنبه در مراسم فارغ‌التحصیلی گروهی از افسران ارتش صحبت می‌کرد، گفت حضور نیروهای القاعده در سوریه، بر اوضاع تمام منطقه و همچنین صحرای سینا اثرگذار است.

صحرای سینا در چند وقت گذشته به خصوص بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست‌جمهوری مصر، به شدت ناآرام شده و تقریبا همه‌روزه درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی مصری و گروه‌های تروریستی پیش می‌آید. تاکنون چندین نیروی ارتش و پلیس مصر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

منبع:فارس

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

به گزارش مصاف به نقل شیعه نیوز، مجلس ملی بحرین در یک اقدام خصمانه، معترضان خواهان تغییرات در بحرین که اکثریت آنها از شیعیان این کشور هستند را "تروریست" نامید و تشدید مجازات این فعالان را تصویب کرد و به پادشاه این کشور" حمد بن عیسی آل خلیفه" تحویل داد تا هر چه زودتر ادامه مراحل قانونی اش را جهت پیاده نمودن آن طی کند. این تصمیم در خلال یک جلسه ی اضطراری مجلس ملی گرفته شد.

از جمله مفاد طرح خصمانه مجلس ملی، لغو تابعیت بحرینی از تمام تروریست ها –به زعم ایشان- و تمام تحریک کنندگان به آن، و مجازات کامل عاملان است، این طرح هم چنین برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمع در پایتخت بحرین "منامه" را ممنوع اعلام کرده است.

مجلس شورای ملی هم چنین خواستار اجرای تدابیر قانونی بر علیه برخی گروه های سیاسی که به خشونت –به گفته ی ایشان- تشویق می نمایند، شد.  

پادشاه بحرین ضمن تایید تمام مفاد این طرح، خواستار اجرای هر چه سریعتر آن از سوی سازمان های قانونی این کشور شد؛ پس از سقوط محمد مرسی، ترس آل خلیفه از اینکه به سرنوشت مرسی و امثال او دچار شود بیشتر شده است.  

منبع:شیعه نیوز

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز در مشهد، ساعاتی قبل یک فرد وهابی که یک شیشه ای حاوی مواد آتش زا را در داخل لباس خود پنهان کرده بود در اقدامی بی شرمانه هنگامی که به نزدیکی ضریح مطهر امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نزدیک شد با روشن کردن فیتیله آن با فندک جیبی، شیشه حاوی مواد آتشزا را به طرف ضریح مطهر پرتاب کرد .

  خبرنگار شیعه نیوز که در صحنه حضور داشت می افزاید حدود بیست دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد مقدس، یک جوان حدود سی یا سی و پنج ساله که مشخص بود از اهالی مشهد نمیباشد از قسمت بالای سری به طرف ضریح مبارک نزدیک شد و در دو متری ضریح سریع شیشه نوشابه ای سبز رنگ که ظاهرا حاوی مواد اتش زا بود را با فندک آتش زد و به طرف ضریح مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پرتاب نمود .  

در ادامه این گزارش آمده است ظرف حاوی مواد آتش زا پس از برخورد با ضریح مطهر به صورت معجزه وار خاموش شد و تنها خوردهای شیشه به اطراف پرتاب شد که بر اثر آن پای برخی زوار جراحات مختصری برداشت .  

این اقدام بی شرمانه وهابیون در سالیان اخیر بی سابقه بوده است و جا دارد سیستم نظارتی استان قدس رضوی دقت بیشتری را در این خصوص مد نظر داشته و سیستم های امنیتی کشور قاطعانه با عناصر وهابیت برخورد کرده و ریشه فتنه گری آنان را از کشور جمع آوری نمایند .

  شایان ذکر است در سالهای اخیر برخی مولوی های وهابی که عمدتا در برخی استانهای جنوبی کشور ساکن هستند با اظهارات ضد شیعی خود جوانان ساده لوح سنی مذهب را علیه هموطنان شیعه خود تحریک مینمایند .  

منبع: شیعه نیوز

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

پیامبر اکرم (ص):
« هرکس شب قدر را با ‌ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آیندهاش بخشیده میشود. »

شب عفو است و محتاج دعایم، ز عمق دل دعایی کن برایم. اگر امشب به معشوق رسیدی، خدا را در میان اشک دیدی؟ کمی هم نزد او یادی از ما کن. کمی هم جای ما او را صدا کن. بگو یا رب فلانی رو سیاه است، دو دستش خالی و غرق گناه است. بگو یا رب تویی دریای جوشان. در این شب رحمتت بر وی بنوشان…

 اعمال شب‌های قدر بر دو نوع است:
اعمالی که در هر سه شب انجام می‌ شود و به اعمال مشترک معروف است و اعمالی که مخصوص هر یک از شب‌های مبارک نوزدهم، بیست و یکم و بیست ‌و سوم است.

 اعمال مشترک:
۱) غسل کردن که بهتر است مقارن غروب آفتاب غسل کرده و نماز عشا با غسل خوانده شود.
۲) خواندن ۲ رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره‌ی توحید را خوانده و بعد از نماز هفتاد مرتبه گفته شود: اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ.
۳) قرآن مجید را باز کرده و در مقابل خود گذاشته و دعای زیر را بخوانید و بعد از آن حاجت خود را از خدا بخواهید.

۴) مصحف شریف (قرآن کریم) را بر سر گرفته و مناجات زیر را بخوانید و بعد از آن حاجت خود را از خدا بخواهید:

۵) زیارت بارگاه امام‌حسین(ع) و خواندن زیارت آن حضرت:

۶) احیا داشتن (بیدار ماندن و عبادت کردن) در این شب‌ها. در روایات بسیاری از پیامبر(ص) و معصومین(ع) نقل شده است هر کس شب قدر را احیا کند، گناهان او آمرزیده شود.
۷) فضیلت و پاداش بسیار دارد که صد رکعت نماز خوانده شود و بهتر است که در هر رکعت بعد از سوره‌ی مبارک حمد، ده مرتبه سوره‌ی توحید خوانده شود.
۸) خواندن دعای زیر و طلب بخشش و رحمت از خدا برای گشایش امور مسلمین و خلق خدا:

 در این شب‌های مبارک، اعمال زیر نیز سفارش شده است:

۱) خواندن ۲ رکعت نماز برای سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در ظهور آن حضرت
۲) خواندن ۲ رکعت نماز برای شادی روح همه‌ی درگذشتگان و اسیران خاک و ۲۵ بار گفتن ذکر “اللهم اغفرلی لجمیع المومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات”
۳) خواندن ۲ رکعت نماز تقدیم به اهل بیت پیامبر(ص) و خواندن دعای توسل
۴) خواندن ۲ رکعت نماز حضرت زهرا(س): در رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره توحید
۵) خواندن سوره‌های مبارک دخان و قدر

 اعمال شب نوزدهم:
۱) صد مرتبه گفته شود: “اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه”
۲) صد مرتبه گفته شود: “اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ”
۳) خواندن دعاهای زیر:

 اعمال شب بیست و یکم:
۱) خواندن دعای جوشن‌کبیر
۲) خواندن دعای زیر:

 اعمال شب بیست و سوم:
۱) خواندن سوره‌های مبارک عنکبوت، روم و دخان
۲) هزار مرتبه خواندن سوره‌ی قدر
۳) خواندن دعاهای جوشن‌کبیر، مکارم‌الاخلاق و افتتاح
۴) خواندن دعای فرج

۵) خواندن ۸ رکعت نماز و طلب استغفار و دعا برای خلق خدا

نویسنده: reza ׀ تاریخ: دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرحوم على بن عیسى اربلى در كتاب كشف الغمه مى نویسد: چهل حدیث درباره مهدى موعود به دست آورده ام كه حافظ ابونعیم اصفهانى آنها را جمع آورى كرده و من هم به ترتیبى كه او ذكر نموده ، مى آورم ولى از میان سلسله سند فقط شخص راوى كه از پیغمبر روایت نموده است، نام مى بریم :

حدیث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعید خدرى از پیامبر اكرم (ص) روایت كرده كه فرمود :

یكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنین و الافثمان و الافتسع یتنعم امتى فى زمانه نعیما لم یتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر یرسل السماء علیهم مدراراً و الا تدخر الارض شیئاً من نباتها .  

مهدى از میان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمایند كه قبل از وى هیچ بّر و فاجرى بدان نرسیده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمین از روئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمى كند.

مطالعه کامل متن در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يعْدِلُونَ الأنعام﴿١﴾
بَابٌ نَادِرٌ فِي حَالِ الْغَيْبَةِ البقیه الله فی ارضه
1. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِيهِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بـْنِ عـُمـَرَ عـَنْ أَبـِى عـَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعِبَادُ مِنَ اللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ أَرْضَى مَا يـَكـُونُ عـَنْهُمْ إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ وَ لَمْ يَظْهَرْ لَهُمْ وَ لَمْ يَعْلَمُوا مَكَانَهُ وَ هُمْ فِى ذَلِكَ يـَعـْلَمـُونَ أَنَّهُ لَمْ تـَبـْطـُلْ حُجَّةُ اللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ لَا مِيثَاقُهُ فَعِنْدَهَا فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً فَإِنَّ أَشَدَّ مَا يَكُونُ غَضَبُ اللَّهِ عَلَى أَعْدَائِهِ إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّتَهُ وَ لَمْ يَظْهَرْ لَهـُمْ وَ قـَدْ عـَلِمَ أَنَّ أَوْلِيـَاءَهُ لَا يـَرْتـَابـُونَ وَ لَوْ عـَلِمَ أَنَّهُمْ يَرْتَابُونَ مَا غَيَّبَ حُجَّتَهُ عَنْهُمْ طَرْفَةَ عَيْنٍ وَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ إِلَّا عَلَى رَأْسِ شِرَارِ النَّاسِ
اصول كافى جلد 2 صفحه 127 رواية 1


ترجمه روايت شريفه :
امـام صـادق عـليـه السـلام فـرمـود: زمـانـيـكـه بـنـدگـان بـه خـداى ـ عـزوجـل ـ ذكـر نـزديـكـتـرنـد و خـدا از ايـشـان بيشتر راضى است ، زمانيست كه حجت خداى ـ عزوجل ـ از ميان آنها مفقود شود و آشكار نگردد و جاى او را هم ندانند و از طرفى هم بدانند كـه حـجت و ميثاق خداى جل ذكره باطل نگشته و از ميان نرفته است

(فضيلت اين زمان براى بندگان ، از اين جهت است كه شخص امام و معجزات او را به چشم نمى بينند و  تنها از روى تـفكر و تامل در آثار و براهين به وجود او معتقد مى شوند و شبهات و وساس شياطين جن و انس هم در آن زمان بسيار است )

در آن حال در هر صبح و هر شام به انتظار فرج باشيد (و بـا ايـن عـمـل غـم و انـدوه را از خـود بـزدائيـد و چـون وقـت ظـهـور مـعـلوم نـيـسـت . هـمـيـشـه احـتـمـال آن مـى رود، و اميد و نشاط شما را زنده نگه مى دارد، از رحمت خدا ماءيوس ‍ نباشد)

زيـرا سـخـت تـريـن موقع خشم خدا بر دشمنانش زمانى است كه ، حجت او از ميان بندگانش مفقود باشد و آشكار نشود، و خدا مى داند كه اوليائش (در زمان غيبت امام هم ) شك نمى كنند و اگـر مـي دانـسـت شـك مى كنند، چشم به هم زدنى حجت خود را از ايشان نهان نمى داشت ، و ظـهـور امـام جز بز سر بدترين مردم نباشد

(يعنى براى از بين بردن آنها و جايگزينى عدل و داد است . يا آنكه غضب خدا در زمان غيبت مخصوص مردم بداست ولى نسبت به مؤ منين رحمت و ثواب است )

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , mobareze.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com